Πέμπτη 27 Μαρτίου 2008

Χανιά Κρήτης

Η Πόλη των Χανίων είναι κτισμένη σύμφωνα με τις αρχαιολογικές έρευνες πάνω στα ερείπια της αρχαίας Κυδωνίας, την οποία κατά την μυθολογία ίδρυσε ο Κύδων και αναφέρεται από τον Όμηρο ως μια από τις σπουδαιότερες πόλεις της Κρήτης, ενώ οι Κύδωνες θεωρούνται ως προελληνικό φύλο. Οι αρχαίοι συγγραφείς θεωρούν την Κυδωνία "μητέρα των άλλων κρητικών πόλεων".
Πολλές είναι οι εκδοχές όσον αφορά την ετυμολογία του τοπωνυμίου της πόλης. Κατά την μυθολογία ιδρυτής της είναι ο Κύδων υιός του Μίνωα και της νύμφης Ακακκαλίδος. Πιθανόν επίσης από παραφθορά του ονόματος Χθονία που ήταν ένα από τα αρχαία ονόματα της Κρήτης, να προέρχονται τα Χανιά. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή προέρχεται από το Αραβικό Χάνι ή τέλος από την αλχανία κώμη (προάστιο ή συνοικία της Κυδωνίας).


χάρτης Χανίων: http://www.chania.gr/citymap.jsp?lang=el
εφημερίδα Χανίων: http://www.haniotika-nea.gr/

3 σχόλια:

Unknown είπε...

είσαι από τα Χανιά; θα ήθελα κάποια στιγμή να πάω διακοπές. έχεις να μου προτείνεις κάτι;

Vromopapo είπε...

γεια σου daffy! όχι δεν είμαι από Χανιά αλλά έχω μείνει εκεί μια πενταετία χρυσή:))
Λοιπόν τα Χανιά είναι ο πιο όμορφος νομός της Κρήτης. Στην πόλη των Χανίων θα πας σίγουρα στο παλιό λιμάνι να δεις την παλιά πόλη, να δεις τον Φάρο απέναντι.
Επίσης θα περπατήσεις και στα λεγόμενα "Στιβανάδικα" [από την λέξη στιβάνια], τουριστικό μέρος με δερμάτινα και άλλα αναμνηστικά από την Κρήτη.
Στο κέντρο θα δεις τα Νεώρια των Χανίων, την αγορά.
Είναι πολλά και καλύτερα να σου δώσω το παρακάτω σύνδεσμο για να τα διαβάσεις και πιο επίσημα:
http://www.chaniacrete.gr/gr/index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=67

Κάτι πολύ σημαντικό...αν πας Χανιά να πας οπωσδήποτε στο Φαράγγι της Σαμαριάς! Είναι φοβερό! 'Έχει µήκος 16 χµ. και πλάτος από 3,5 έως 150 µ. και µε κάθετα τοιχώµατα που φτάνουν σε πολλά σηµεία σε ύψος 500 µ. Για να το διασχίσει κανείς χρειάζεται γύρω στις 5 µε 6 ώρες και το πέρασµα επιτρέπεται από τον Μάιο µέχρι τον Οκτώβριο. Εγώ το είχα κάνει 7 ώρες με διαλείμματα. Μετά στο τέλος του έχει παραλία φοβερή και έπειτα γυρνάς με καραβάκι πίσω...δεν το ξαναπερπατάς!!

Unknown είπε...

ok μάγκα μου θα τα έχω υπόψιν μου σ'ευχαριστώ